SEO Tjänster

Vi brinner för digital marknadsföring och webben. Genom att hela tiden utveckla oss och testa vad som verkligen fungerar på webben, så kan vi möta våra kunders krav. Att vi hela tiden arbetar proaktivt med analyser och uppföljningar innebär att ni även kan se ifall era investeringar inom digital marknadsföring blir lönsamma.

Gratis SEO Analys




Sökoptimering

Sökmotoroptimering

Vi erbjuder kvalitetsarbete inom sökoptimering och det kräver att en riktig förstudie görs för webbprojektet. Därefter behövs en långsiktig strategi för att uppnå uppsatta mål.

Det vi har sett genom åren som ger bäst resultat för våra kunder är att först börja med ett startpaket där hela revisionen/förstudien ingår.

Efter att alla analyser är genomgångna och allt från SEO startpaketet finns på plats så kan vi långsiktigt (räkna med minst 6 månader) ranka upp er webbplats.
off page seo

Off page optimering/ Off site optimering

Även kallat Off site optimering eller Off page SEO. Sökalgoritmer och rankingfaktorer förändras ständigt. Dock är det fortfarande så att relevansen, pålitligheten och auktoriteten av effektiv off page SEO (länkar) fortfarande spelar en viktig roll i en webbplats förmåga att ranka på sökord. Dels handlar off page optimering om att stärka varumärket, men också att använda sig av en naturlig länkstrategi som gör att en webbplats kan ranka högre.
On Page SEO

On page optimering/ On site optimering

För effektiv On Page SEO krävs en webbspecialist med SEO kunskap, eller en SEO konsult med webbutvecklar kompetens för att korrigera alla element på en hemsida som har rankingvärde. On page optimering innebär alltså allt det tekniska på din webbplats, som exempelvis bakomliggande kods kvalitet, prestanda, säkerhet och SSL. Men även det visuella innehållet och användarvänligheten på din webbplats finns inbakat i on page SEO. On page optimering är viktigt för att lyckas optimalt med SEO, därför ingår On Page optimering i alla våra paket.
Sökordsanalys

Sökordsanalys

Sökordsanalysen är det allra viktigaste när det kommer till SEO. Genom en väl utförd sökordsanalys så kommer ni få reda på vilka sökord/sökfraser som har tillräckligt med trafik, men även vilka sökord/sökfraser som ger bäst konverteringar (de som flest besökare interagerar med er webbplats). Sökordsanalysen tittar även på hur svårt det är att sökoptimera de olika sökorden. Idag är det oftare sökfraser som ger de bästa konverteringarna, alltså inte enskilda sökord eftersom de ofta är för generella och inte konverterar lika bra, men det beror helt på vilken bransch ni verkar inom. Läs mer om sökordsanalys här!
Konkurrentanalys

Konkurrentanalys

Konkurrentanalysen hänger tätt ihop med sökordsanalysen. Här identifierar vi era konkurrenters digitala närvaro i de organiska sökresultaten, men vi kan även gå ännu djupare och kika på deras närvaro i sociala medier och SEM, exempelvis hur de agerar i Google Adwords. Vi identifierar era konkurrenters aktuella positioner ifrån ord som sökordsanalysen rekommenderar, samt om det finns något ni bör göra annorlunda eller ta efter för att nå högre placeringar än era konkurrenter. Ni kommer få en full överblick om: era konkurrenters sökord, vilka sajter de jobbar med, On page analys av era konkurrenter, vilka inlänkar de har
Nulägesanalys

Nulägesanalys

Sökmotoroptimering innebär att göra förändringar. Innan de här förändringarna påbörjas, bör man alltid börja med en nulägesanalys för att sedan kunna ta fram mätbara resultat och för att göra de rätta satsningarna just för er. På så sätt sparar ni både tid och pengar, då vi direkt efter nulägesanalysen kan satsa på det mest optimala konceptet. Vi tittar på era nuvarande trafikkällor, intern länkstruktur, samt analyserar inlänkar från andra sajter. Ur ett SEO-perspektiv så ger nulägesanalysen er och oss svar på vart ni ligger idag och vad som kommer krävas för att vi tillsammans ska kunna nå uppsatta mål.
Rankinganalys

Rankinganalys

Varje dag analyserar vi hundratals sökord på mängder med domäner. Eftersom vi varje dag analyserar svängningar av rankingen på sökord, så kan vi också få besked om Googles olika algoritm förändringar och på vad som fungerar, både vad gäller on page optimering och länkstrategier. Vi upptäcker sidor som inte rankar bra och sidor som rankar bra, därigenom kan vi alltid ge er värdefulla tips. Våra månadsrapporter bygger på rankinganalyser där ni kan följa era placeringar dag för dag i de organiska sökresultaten. Rankingrapporterna ger också besked om när en bekräftad algoritmförändring skett från Googles sida, samt när en förmodad algoritmförändring inträffat.
landningssida

Landningssida

Landningssidor kan användas för ett antal digitala marknadsföringsändamål. Effektivitet kan mätas baserat på hur många gånger besökare klickar från en landningssida till en viss målsida. Designen kan också vara helt annorlunda jämfört med målsidan och kan vara mera säljinriktad. En landningssida är också ett perfekt val för dem som säljer många olika produkter eller erbjuder många olika sorters tjänster. Tänk er exempelvis att ni säljer möbler: sängar, bord och stolar säljer som smör, men ni får inte igång försäljningen av lampor som ni också erbjuder. Vi skapar då en landningssida för era lampor med rätt valda sökord och kommer då pusha för att även försäljningen av lampor kommer igång.
Content Marketing

Content marketing

Content Marketing innebär att skapa och dela värdefullt innehåll gratis som engagerar för att attrahera och konvertera presumtiva kunder till riktiga kunder och sedan till återkommande köpare. Den typ av innehåll du delar är nära relaterad till det du säljer. Med andra ord utbildar du människor så att de litar på dig och kan göra affärer med dig. I våra tjänster ingår Content Marketing då vi inom alla våra tjänster jobbar med erfarna skribenter som brinner för sina texter och vill leverera högsta kvalitet. Det går även bra att kontakta oss om ni bara behöver SEO artiklar. Content Marketing kan användas för blogginlägg, e-böcker, infographics, rapporter, fallstudier, video, sociala medier osv.
Domänanalys

Domänanalys

Oavsett om du vill skaffa en domän för en landningssida eller målsida för ditt företag så är det bra att göra en fullständig domänanalys. Det finns nämligen risk att domänen du söker varit upptagen tidigare och att den använts på ett dåligt sätt. Att hitta bra expired domains är ett viktigt verktyg inom SEO. Kanske har domänen redan kraftfulla länkar som pekar mot den, eller är den nerlusad med spam. Många domäner har även blivit bestraffade av Google och då krävs det en tung process för den nya ägaren att genomföra en reconsideration request hos Google. Google säger sig själva att inte bestraffa länkar från dåliga domäner sedan slutet av 2016, men länkar har betydelse och även dåliga länkar har fortsatt effekt vad vi har kunnat monitorera. Ingen vill att skräp ska pekas mot sin huvuddomän, därför bör inblandning av sådana domäner undvikas.
Sociala Medier

Sociala Medier

Google har ofta sagt att sociala medier inte har någon rankningsfaktor. Matt Cutt's tidigare chef för Googles webbspam team har dock bekräftat att länkar från sociala medier räknas som rankningssignaler. 2014 och 2016 bekräftade Google att de ser sociala medier som Facebook, Twitter osv som vilka andra sidor som helst, men att de ej används som rankningssignaler: Det är korrelation, inte orsakssamband. Googles algoritm är så otroligt hemlig, vilket gör det svårt att exakt veta vad Google anser är rankningssignaler. VI kan dock se att de som skapar kvalitetsinnehåll på sociala medier också rankar högre på Google, så det finns definitivt ett samband. Låt oss hjälpa er skapa en publik och etablera ert varumärke på sociala medier.
Företagsblogg

Företagsblogg

Alla företag bör ha en företagsblogg. Med rätt strategi kan en företagsblogg skapa leads, nya kunder, driva trafik och stärka upp ert varumärke. För att få högsta möjliga ROI (Return On Investment) när ni företagsblogga så behöver ni ha sökmotoroptimering i åtanke. Visst det tar tid att blogga, men ett smidigare sätt kan vara att överlämna bloggandet till erfarna SEO skribenter och bara peka på vilket ämne ni vill att olika blogginlägg ska handla om. Andra alternativ kan vara att ni blir intervjuade eller skapar videos i er företagsblogg. En företagsblogg lämpar sig utmärkt med sociala medier och då få ännu bättre spridning om ert varumärke, produkter och era tjänster. Vi kopplar alltid ihop en företagsblogg med sociala medier så att inläggens information automatiskt sprids över alla de plattformar ni vill att de sprids på.